Nå har du en unik mulighet til å møte forsker fra NTNU Torild Oddane som er ekspert på kreativitet og innovasjon. Du får også møte mannen bak verdens beste gin, Stig Bareksten som gjennom sin kreativitet utfordret en 145 år gammel tradisjon innenfor brennevin. Til slutt får du møte Creative Director for NBC Universal, LA, Tina Shaw som bygger kreativt digitalt innhold for å få publikum til å engasjere seg og bli seere i populære TV-show.
I dette seminaret skal vi snakke om hvordan vi kan bruke kreativiteten til å løse åpne problem, avdekke myter om kreativitet og bli kjent med ulike metoder å jobbe kreativt på.
Foredragsholdere:
Stig Bareksten:
Stig Bareksten er en naturmann. Fra å løpe rundt i skogen i Loddefjord utenfor Bergen hvor han vokste opp, via å plukke opp forfedrenes tradisjoner under endeløse somre på familiegården i Florø, til å bosette seg i en hytte med en sprengende hage utenfor Oslo - det har alltid vært der. Rett på dørstokken hans, for ham å plukke og samle. Å respektere og forstå. Å eksperimentere og destillere. Og så, for å gjøre dette stykke enestående natur til globalt anerkjent og prisbelønt botanisk gin, akevitt, rom, vodka og whisky.
Les mer om Stig Bareksten her:
Torild Oddane:
Torild Alise W. Oddane er førsteamanuensis i organisasjon og ledelse ved Handelshøyskolen i Trondheim, NTNU, hvor hun også er programansvarlig for Master i kunnskapsledelse, et erfaringsbasert videreutdanningsprogram for ledere.
Hun er også aktuell med boken «Kreativitet og innovasjon – fem sider av nesten samme sak».
En av hennes kjerneverdier er at du ikke behøver å være kunstnerisk for å være kreativ. Hun bygger en bro mellom kreativitetsforskning og innovasjonsforskning, og tar et oppgjør med seiglivede myter om kreativitetens rolle i innovasjonsprosjekt.
Se boken hennes her:
Tina Shaw:
«An Architect of Creatives» - Tina Shaw er Creative Director for NBC Universal, LA og star bak den digitale produksjonen til de kritikerroste seriene World of Dance, New Amsterdam og Chicago Fire. Hun vil fortelle om hvordan man kan skape engasjement på sosiale medier gjennom digitalt innhold. Tina vil være med oss fra Los Angeles og fortelle om sine erfaringer.
Les mer om Tina Shaw her:
Seminaret vil bli avholdt digitalt med mulighet for interaksjon med foredragsholder
We evoke change with bold conceptual content
Hvem er vi?
PIECE BY PIECE is an integrative agency who challenge the existing through bold conceptual content. We evoke courage. The courage to harness the inherent power of every human being, organization or brand.
We provide the necessities to either change or to preserve. Change course or emphasize the existing trough groundbreaking art, creative solutions, conceptual projects and core communication.
A wholehearted and honest way to connect with dignity, honesty and proximity. A mindset that forms the way we work, how we are organized and how we think. We strongly believe the unexpected. To evoke and to dare to change the colour and climate of any public debate. To lead any human being, organization or brand to awareness and the importance of culture.
Les mer om oss her:

