Kognitiv flyt: Hva er det, og hvordan påvirker det beslutninger? Målet med markedsføring er å påvirke beslutninger. Beslutninger er et resultat av en serie vurderinger. De fleste beslutninger involverer...
Å gjøre gull av gråstein Uansett hvor effektivt du bruker markedsføringsbudsjettet ditt: Det er mer lønnsomt å holde på de eksisterende kundene enn det er å...
Vaner spiser intensjoner til frokost Valg foretas mellom alternativer i alle markeder. Noen valg er intensjonsdrevne, mens andre er vanebasert.
Sjømatsjefen Renate Larsen (41) er født og oppvokst med hav og sjømat. I studietiden skrev hun oppgave om markedet for norsk klippfisk på Jamaica. Nå...
Et bredt fagfelt Målet med all markedsføring – uansett perspektiv – er å oppnå forretningssuksess. Gode finansielle resultater i bedrifter handler ofte i...
Merkevarebygging i en oppstartsfase Merkevarebygging kan gi økt konkurransekraft og kapring av kunder. En satsning på merkevarebygging i oppstartsfasen kan dermed være et viktig...
Vinn eller forsvinn i all offentlighet Folkefinansieringsmarkedet har modnet og vokst - på godt og vondt. En vellykket kampanje kan gi den oppmerksomhet og finansiering prosjektet trenger for...
Å satse på kvinner lønner seg Over 70 prosent av verdens kjøpekraft kontrolleres av kvinner. – Å overse kvinner som ledere, forbrukere og beslutningstakere vil være...
Magma #4/2015 Sammen for en bedre framtid Fremveksten av digitale møteplasser har gjort at personer med felles interesser og engasjement for enkeltprodukter kan møtes og diskutere dette i...