Markedsføring

Markedsføring handler i korte trekk om å forstå kunders behov for å kunne tilby produkter og tjenester som møter behovene på en måte som skiller seg fra konkurrerende tilbud. Hvordan kundenes behov og preferanser endrer og utvikler seg, og hvordan bedriften kan påvirke i hvilken retning, er en viktig del av markedsføringsstudiet.

studenter i markedsføring

I løpet av en bachelorgrad i markedsføring er du, i tillegg til økonomifagene, innom kultur – og kommunikasjonsfag og spesialiserte markedsføringsfag som:

Merkevarebygging, salg, produktutvikling, markedsanalyse og prisstrategi.

Ikke alle bachelorgrader i markedsføring vil oppfylle kravene til en mastergrad i økonomi og administrasjon (siviløkonom). Undersøk med aktuelle studiesteder om dine muligheter for mastergrader.

 

Studiesteder for dette studiet:

BI - internasjonal markedsføring

BI - markedsføringsledelse (Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger)

Høgskolen i Sørøst-Norge - internasjonal markedsføring - Bø

Høgskolen i Sørøst-Norge - markedsføring - Ringerike

Høyskolen Kristiania - markedsføring og merkevareledelse - Oslo/Bergen

Høyskolen Kristiania - markedsføring og salgsledelse - Oslo/Bergen

Nord Universitet - internasjonal markedsføring (Bodø)

NTNU - markedsføring og ledelse - Ålesund

Universitetet i Agder - markedsføring og ledelse (Kristiansand)