Magma

Magma Topp Banner
Markedsføring Nr.4 2019
Hvordan påvirker været vårt forbruk?
FAGDEL
Hvordan påvirker været vårt forbruk?
Har du tenkt på at været påvirker kjøpsadferden vår? Ved hjelp av ny teknologi kan vi avdekke sammenhenger mellom vær, markedsføring og forbrukeradferd. Innsikten kan brukes til å påvirke kundene i ønsket retning.
Adopsjon av sosiale medier i kjøpsprosessen
FAGDEL
Adopsjon av sosiale medier i kjøpsprosessen
Bruk av sosiale medier i reklame og markedsføringsøyemed øker. Men kundene er betenkte, og stadig flere velger å reservere seg mot reklame i sosiale medier. Hva er nøkkelen til å få kundene til å ønske å ta imot tilbud fra kommersielle aktører?
Sosiale mediers rolle i jobbsøkingsprosessen
FAGDEL
Sosiale mediers rolle i jobbsøkingsprosessen
En studie av 20 økonomistudenter fra Norge og Canada viser at de ikke bruker sosiale medier aktivt når de orienterer seg om aktuelle arbeidsgivere. Eksponering gjennom sosiale medier har likevel en indirekte effekt på arbeidssøkernes oppfatning av bedriftene.
Fysisk butikk: levende, død eller nytt liv?
FAGDEL
Fysisk butikk: levende, død eller nytt liv?
Fysiske butikkers situasjon er utsatt i den rivende digitale utviklingen. Fremtidens butikk kan bli en arena for kommunikasjon og en del av en omnikanal-løsning, med kundevennlige og lønnsomme kombinasjoner mellom analoge og digitale løsninger.
Aktuelt
Fagdel
Forening