Omtrent 70 prosent av Norges verdiskaping kommer fra tjenestytende virksomheter. Disse har en verdiskapingslogikk som er vesentlig annerledes enn produksjonsbedrifter. To stikkord: mennesker er viktigere enn maskiner og kundene er en del av verdiskapingsprosessen. Til og med produktivitetsmålinger blir utfordret som meningsløst for tjenesteytende virksomheter.
I dette innlegget vil Tor Wallin Andreassen utfordre noen styresannheter, se på noen av de grunnleggende mekanismene bak moderne verdiskaping for moderne bedrifter og underbygge dette med noe fra egen forskning.
Tor W. Andreassen er professor ved Institutt for markedsføring og Associate Dean for MSc programmet i markedsføring ved Handelshøyskolen BI. Fra og med1. september går han over i et professorat i tjenesteinnovasjon ved NHH.
Dr Andreassen (f 1955) er siviløkonom fra Norges Handelshøyskole, MSc fra Handelshøyskolen BI og økonomidoktor fra Stockholm Universitet -School of Business. Han har pedagogisk utdanning fra Vanderbilt University og Harvard Business School, USA. Tor Wallin Andreassen er grunnlegger av Norsk Kundebarometer, Forum for Markedsorientert Ledelse ved Handelshøyskolen BI. Andreassen har dessuten vært rådgiver for en rekke Skandinaviske firmaer og mye brukt som foredragsholder.
Mat og mingling fra kl. 17.00 - 17.30
Arrangement gjennomføres i tråd med gjeldende råd om smittevern. Om du er syk eller har symptomer på Covid-19 er det viktig at du melder deg av arrangementet og holder deg hjemme.
Dersom arrangementet er fullbooket anbefaler vi at du sjekker igjen 1-2 dager før arrangementet avholdes. Erfaringsmessig kommer det avmeldinger de siste dagene.