Norsk reiseliv har vist en påtakelig svak vilje til å utvikle markedskonsepter som har tilført den internasjonale turismearenaen noe reelt nytt. Våre viktigste turistmarkeder er de samme som hva de var ved oppstartet i 1880-årene. Opplevelsesdesign handler om hvordan man kan utvikle og sette sammen kommersielle opplevelser slik at både kundens opplevelse og produsentens lønnsomhet økes.
Ann-Jorid Pedersen kommer forteller om opplevelsesøkonomi fra et akademisk og praktisk perspektiv, Øyvind Alapnes forteller om hvordan The Edge som vertskap for konferansedeltagere og turister medvirker til tilbudet av opplevelser i Troms. Sist, men ikke minst så kommer Ole Christian Salomonsen for å vise hvorfor turister skal ta turen til Nord.
Ann-Jorid Pedersen er rådgiver i MIMIR AS, der hun primært jobber med utvikling og innovasjon i norsk reiseliv. Hun leder blant annet prosesser i reisemålsutvikling på flere av Norges mest profilerte reisemål. Pedersen har en fersk mastergrad i faglitterær skriving og formidling fra Høgskolen i Vestfold og er forfatter av boken Opplevelsesøkonomi. Kunsten å designe opplevelser som kom ut på Cappelen Damm Akademisk våren 2012.
Øyvind Alapnes er har en bachelorgrad i Økonomi fra Høyskolen i Høyskolen i Harstad, og startet sin karriere innen IT før han i 2009 startet i hotellbransjen, han ble kåret til årets hotelldirektør i Nordic Choice Hotels i 2013 og er spådd en lysende karriere.
Ole Christian Salomonsen er økonom har en fortid som aksjemegler. Han er nå en profesjonell landskapsfotograf med base i Tromsø. Han er kjent for å fange Nordlyset i spektakulære motiver og steder i Nord. Han har vunnet en rekke nasjonale og internasjonale priser med sine bilder.
Før foredraget vil det servert tapas og vin.
Bindene påmelding.
Dersom arrangementet er fullbooket anbefaler vi at du sjekker igjen 1-2 dager før arrangementet avholdes. Erfaringsmessig kommer det avmeldinger de siste dagene.