Konseptsjef i TV2, Espen Barås Bye vil gi oss et innblikk i hvordan dette vil gi annonsører mulighet til å utnytte en kommersiell side av OL som aldri før har vært mulig i Norge. TV reklame rundt sportsarrangementer er noe av den mest verdifulle reklametiden på TV, og Espen vil også kommentere hvordan OL på TV2 vil forandre TV-reklamemarkedet i Norge.
Hvordan blir TV-sendingene av OL påvirket av reklame, hvordan skiller dette seg fra mer tradisjonell TV-reklame, og hvordan kommer TV2 til å gjøre dette i forhold til NRK? Det er vel ingen nordmann som kommer til å finne seg i en reklamepause midt i 5-mila?
Videre vil en representant fra mediebransjen fortelle om hvordan mediebyråene ser slike muligheter og dele sine tanker om utviklingen av markedet rundt annonsering på TV. Det er store muligheter, men hvem er smarte nok til å se disse?
Econa Ung i Oslo ønsker velkommen til en spennende mediekveld med et tema som bør engasjerer og vekke interesse hos de fleste - og spesielt de som vet lite eller ingenting om hvordan reklame på TV kjøpes og hvor mange penger som skifter hender på veien fra reklamebyrået til en 20 sekunders reklamesnutt i beste sendetid.
Mat og mingling fra 17:30, velkommen!
Arrangement gjennomføres i tråd med gjeldende råd om smittevern. Om du er syk eller har symptomer på Covid-19 er det viktig at du melder deg av arrangementet og holder deg hjemme.
Dersom arrangementet er fullbooket anbefaler vi at du sjekker igjen 1-2 dager før arrangementet avholdes. Erfaringsmessig kommer det avmeldinger de siste dagene.