NHH Executive
Executive Master i Ledelse fra NHH er for deg som vil øke din faglige kompetanse innen ledelse, omstilling, innovasjon og bærekraftig verdiskaping. Som medlem i Econa får du 10 % rabatt.
Studieløp
Master of Technology Management er et internasjonalt deltidsstudium hvor du lærer å se fremtidige muligheter gjennom å forstå teknologi i et strategisk perspektiv og å mobilisere menneskelige ressurser.
Les mer og søkMedlemspris
NHH Executive
Studieløp
Oppgradert
2 år
Programmet gir deg solid kompetanse i strategisk ledelse og innovasjon med teknologi som drivkraft. Du får innsikt i hvordan ny teknologi og kunnskapsdrevet innovasjon kan brukes til å skape vekst og utvikle nye løsninger i organisasjonen. Du utvikler også et sterkt faglig og personlig nettverk med andre ledere på tvers av bransjer og sektorer.
Dette er et prestisjefylt masterprogram i samarbeid mellom NTNU og NHH, med internasjonal erfaring fra ledende miljøer som MIT og Cambridge. Du får kunnskap som er sterkt etterspurt i arbeidslivet, og tidligere deltakere rapporterer høy verdi og god anvendbarhet i videre karriere – særlig for deg som ønsker lederroller i teknologitunge eller kunnskapsintensive virksomheter.
Kurset er rettet mot sivilingeniører, siviløkonomer og andre med masterutdanning, som ønsker å ta et steg videre i karrieren. Deltakerne kommer fra både privat og offentlig sektor, og har roller som ledere, fagansvarlige og teknologisjefer. Fellesnevneren er interesse for teknologi, innovasjon og strategisk utvikling.
MTM går over to år og er et samlingsbasert deltidsstudium med 90 studiepoeng. Studiet består av:
1.–2. semester: Felles fagmoduler (30 stp)
semester: Internasjonal spesialisering, enten fulltid eller deltid ved MIT Sloan eller University of Cambridge (30 stp)
semester: Masteroppgave (30 stp)
Undervisningen skjer i en fast gruppe, med obligatoriske samlinger. Studiet starter hvert år i månedsskiftet januar–februar.
Vurderer du videreutdanning hos NHH Executive? Sjekk ut deres informasjonsmøter, webinarer og eventer for å bli bedre kjent med deres tilbud.