Studieløp

Customer and market analytics

Vil du ta bedre beslutninger med data? Lær hvordan du analyserer kunder og markeder for å styrke strategi, markedsføring og forretningsutvikling.

Les mer og søk

Pris

Medlemspris

Partner

BI Executive

Type

Studieløp

Fagområde

  • Markedsføring og kommunikasjon

Læringsmål

Oppgradert

Varighet

6 måneder

Vil du bruke data til å styrke virksomhetens strategi og beslutninger? Customer and market analytics gir deg innsikt i hvordan du analyserer kunder og markeder for å ta bedre valg innen markedsføring, produktutvikling og forretningsutvikling. Du lærer å identifisere verdifulle kundesegmenter, evaluere merkevarens posisjonering og vurdere effekten av investeringer i produkt, pris, distribusjon og markedsføring.

Undervisningen kombinerer teori med praktiske casearbeid og bruk av analyseverktøy i Excel og programvaren Enginius. Du får også utforske hvordan AI-løsninger som ChatGPT kan støtte strategiske beslutninger. Undervisningsspråket er engelsk.

Kurset passer for deg som:

  • er leder, forretningsutvikler eller konsulent som vil bruke analyser for bedre beslutninger

  • jobber med produkt-, merkevare- eller markedsføringsledelse

  • har teknisk eller analytisk bakgrunn og ønsker å utvikle strategiske ferdigheter

  • vil kombinere studier med jobb

Gjennomføring:
Kurset gir 15 studiepoeng og gjennomføres over ett semester. Det består av tre fysiske samlinger (to dager hver) i Oslo samt nettbasert læring med videoer og oppgaver. Kan tas alene eller som del av en Executive Master of Management. Econa-medlemmer får 5 % rabatt på studieavgiften.

Relevante kurs