Studieløp
Customer and market analytics
Vil du ta bedre beslutninger med data? Lær hvordan du analyserer kunder og markeder for å styrke strategi, markedsføring og forretningsutvikling.
Les mer og søkPris
Medlemspris
Partner
BI Executive
Type
Studieløp
Fagområde
- Markedsføring og kommunikasjon
Læringsmål
Oppgradert
Varighet
6 måneder
Vil du bruke data til å styrke virksomhetens strategi og beslutninger? Customer and market analytics gir deg innsikt i hvordan du analyserer kunder og markeder for å ta bedre valg innen markedsføring, produktutvikling og forretningsutvikling. Du lærer å identifisere verdifulle kundesegmenter, evaluere merkevarens posisjonering og vurdere effekten av investeringer i produkt, pris, distribusjon og markedsføring.
Undervisningen kombinerer teori med praktiske casearbeid og bruk av analyseverktøy i Excel og programvaren Enginius. Du får også utforske hvordan AI-løsninger som ChatGPT kan støtte strategiske beslutninger. Undervisningsspråket er engelsk.
Kurset passer for deg som:
-
er leder, forretningsutvikler eller konsulent som vil bruke analyser for bedre beslutninger
-
jobber med produkt-, merkevare- eller markedsføringsledelse
-
har teknisk eller analytisk bakgrunn og ønsker å utvikle strategiske ferdigheter
-
vil kombinere studier med jobb
Gjennomføring:
Kurset gir 15 studiepoeng og gjennomføres over ett semester. Det består av tre fysiske samlinger (to dager hver) i Oslo samt nettbasert læring med videoer og oppgaver. Kan tas alene eller som del av en Executive Master of Management. Econa-medlemmer får 5 % rabatt på studieavgiften.