Studieløp

Kunderelasjoner på bedriftsmarkedet

Sterke kunderelasjoner er avgjørende for lønnsomhet i bedriftsmarkedet. I dette kurset lærer du hvordan du bygger, utvikler og vedlikeholder verdifulle relasjoner – og hvordan du bruker relasjonene strategisk for vekst.

Les mer og søk her

Pris

Medlemspris

Partner

BI Executive

Type

Studieløp

Fagområde

  • Markedsføring og kommunikasjon

Læringsmål

Oppgradert

Varighet

6 måneder

Kurset Kunderelasjoner bedriftsmarkedet gir deg innsikt i hvordan sterke kunderelasjoner skapes, utvikles og vedlikeholdes. Du lærer om relasjonsbygging, salgsstrategier og kundeporteføljestyring, og får verktøy for å analysere verdiskaping og håndtere ulike typer forhandlinger. Kurset gir en helhetlig forståelse av hvordan kunderelasjoner påvirker selskapets strategi og lønnsomhet, med vekt bruk av digitale verktøy som CRM-systemer.

Kurset passer for deg som:

  • jobber med salg, kundekontakt eller forretningsutvikling i bedriftsmarkedet

  • ønsker å styrke relasjonene til egne kunder og partnere

  • vil lære mer om digital kundestyring og kundeporteføljer

Gjennomføring:

Kurset gjennomføres som et nettstudium med 8–12 webinarer fordelt over ett semester. I tillegg består kurset av digitale læringsaktiviteter som selvtester, temavideoer, caser og diskusjoner. Eksamen består av en prosjektoppgave (40 %) og en 3-timers individuell skoleeksamen (60 %). Kurset gir 7,5 studiepoeng og kan inngå i en Bachelor of Management. Undervisningen foregår norsk. Econa-medlemmer får refundert 5 % av studieavgiften.

Relevante kurs