Studieløp

Markedsføring

Vil du lære hvordan bedrifter lykkes med å forstå og påvirke kundene sine? Dette kurset gir deg en praktisk og oppdatert innføring i moderne markedsføring med bærekraft som sentralt perspektiv.

Les mer og søk her

Pris

Medlemspris

Partner

BI Executive

Type

Studieløp

Fagområde

  • Markedsføring og kommunikasjon

Læringsmål

Oppgradert

Varighet

1 år

Kurset Markedsføring gir deg grunnleggende innsikt i hvordan markedsorienterte bedrifter arbeider for å forstå kundene og utvikle konkurransedyktige og bærekraftige markedsstrategier. Du lærer å analysere marked og målgrupper, utvikle merkevarer og bruke strategiske verktøy som segmentering og posisjonering. Kurset inkluderer også bærekraftig markedsføring og gir deg erfaring med en realistisk bedriftssimulator.

Du får kompetanse i å ta gode beslutninger basert markedsanalyser, bærekraftsvurderinger og innsikt i forbrukeratferd. Kurset gir deg dermed både faglig dybde og praktiske ferdigheter du kan ta i bruk med en gang.

Kurset passer for deg som:

  • vil ha en grundig og praktisk innføring i markedsføringsfaget

  • jobber eller ønsker å jobbe med markedsføring, kommunikasjon eller kundedialog

  • ønsker fleksibel nettundervisning med praksisnære læringsaktiviteter

  • vil ta kurset alene eller bygge det inn i en bachelorgrad

Gjennomføring
Kurset gjennomføres som et nettstudium og består av 8–12 webinarer kveldstid samt varierte læringsaktiviteter som caser, oppgaver og videoer. Du får også praktisk erfaring gjennom en interaktiv bedriftssimulator. Eksamen er en prosjektoppgave som kan skrives individuelt eller i gruppe. Kurset gir 7,5 studiepoeng og kan inngå i en Bachelor of Management.

Kurset kan også tas fysisk campus i Stavanger. Econa-medlemmer får refundert 5 % av studieavgiften.

Relevante kurs