Studieløp
Markedsføringsledelse og strategi
Vil du lære hvordan virksomheter skaper vekst og lønnsomhet i et skiftende marked? Dette kurset gir deg verktøyene for å utvikle strategiske markedsplaner som gir langsiktig konkurransekraft.
Les mer og søk herPris
Medlemspris
Partner
BI Executive
Type
Studieløp
Fagområde
- Markedsføring og kommunikasjon
- Strategi
Læringsmål
Oppgradert
Varighet
6 måneder
Kurset Markedsføringsledelse og strategi gir deg innsikt i hvordan virksomheter kan analysere markedet og utvikle strategier for å tiltrekke, beholde og utvikle verdifulle kunderelasjoner. Du lærer å utarbeide en strategisk markedsplan og får forståelse for hvordan hele organisasjonen bidrar i markedsarbeidet.
Gjennom praktiske case og teori får du kunnskap om hvordan merkevarer, kundeporteføljer og distribusjon kan brukes strategisk for å sikre lønnsomhet og bærekraftig vekst. Kurset gir også innføring i økonomiske nøkkelbegreper som er relevante for strategiutvikling.
Kurset passer for deg som:
-
ønsker å lære hvordan virksomheter utvikler og implementerer markedsstrategier
-
jobber med eller ønsker å jobbe med markedsføring, salg eller strategisk utvikling
-
ønsker å forstå hvordan marked, kunder og konkurrenter påvirker forretningsbeslutninger
Gjennomføring
Kurset gjennomføres over ett semester og består av to fysiske samlinger samt læringsaktiviteter på BIs digitale plattform. Undervisningen veksler mellom teori, case og diskusjoner. Kurset avsluttes med en tre timers individuell eksamen. Kurset gir 7,5 studiepoeng og kan inngå i en Bachelor of Management. Det kan også tas som del av Grunnutdanning i ledelse. Undervisningen foregår på norsk.
Econa-medlemmer får refundert 5 % av studieavgiften.