Studieløp

Markedsføringsledelse og strategi

Vil du lære hvordan virksomheter skaper vekst og lønnsomhet i et skiftende marked? Dette kurset gir deg verktøyene for å utvikle strategiske markedsplaner som gir langsiktig konkurransekraft.

Les mer og søk her

Pris

Medlemspris

Partner

BI Executive

Type

Studieløp

Fagområde

  • Markedsføring og kommunikasjon
  • Strategi

Læringsmål

Oppgradert

Varighet

6 måneder

Kurset Markedsføringsledelse og strategi gir deg innsikt i hvordan virksomheter kan analysere markedet og utvikle strategier for å tiltrekke, beholde og utvikle verdifulle kunderelasjoner. Du lærer å utarbeide en strategisk markedsplan og får forståelse for hvordan hele organisasjonen bidrar i markedsarbeidet.

Gjennom praktiske case og teori får du kunnskap om hvordan merkevarer, kundeporteføljer og distribusjon kan brukes strategisk for å sikre lønnsomhet og bærekraftig vekst. Kurset gir også innføring i økonomiske nøkkelbegreper som er relevante for strategiutvikling.

Kurset passer for deg som:

  • ønsker å lære hvordan virksomheter utvikler og implementerer markedsstrategier

  • jobber med eller ønsker å jobbe med markedsføring, salg eller strategisk utvikling

  • ønsker å forstå hvordan marked, kunder og konkurrenter påvirker forretningsbeslutninger

Gjennomføring
Kurset gjennomføres over ett semester og består av to fysiske samlinger samt læringsaktiviteter BIs digitale plattform. Undervisningen veksler mellom teori, case og diskusjoner. Kurset avsluttes med en tre timers individuell eksamen. Kurset gir 7,5 studiepoeng og kan inngå i en Bachelor of Management. Det kan også tas som del av Grunnutdanning i ledelse. Undervisningen foregår norsk.

Econa-medlemmer får refundert 5 % av studieavgiften.

Relevante kurs