Studieløp

Samtidsinnsikt – forstå tiden du lever i

Forstå tidens trender og drivkrefter. Dette masterkurset gir deg innsikt i sosiale prosesser, forbrukeratferd og samfunnsutvikling – og lærer deg hvordan denne innsikten kan brukes til å lede, innovere og skape verdi.

Les mer og søk her

Pris

Medlemspris

Partner

BI Executive

Type

Studieløp

Fagområde

  • Markedsføring og kommunikasjon

Læringsmål

Oppgradert

Varighet

6 måneder

Samtidsinnsikt – forstå tiden du lever i gir deg en vitenskapelig forankret forståelse av samfunnstrender, sosiale prosesser og drivkrefter som påvirker beslutninger, preferanser og atferd. Du lærer hvordan denne innsikten kan brukes til å lede mennesker, utvikle virksomheter og bygge sterke merkevarer i et samfunn preget av vekst og endring.

Dette lærer du

  • Innsikt i samtidssamfunnets kompleksitet og kjennetegn ved dagens konsumenter og aktører.

  • Evne til kritisk refleksjon, analyse og argumentasjon rundt samfunns- og kulturutvikling, forbrukeratferd og endringsdrivere.

  • Fordypet forståelse av digitaliseringens rolle, sosiale medier og globale maktdynamikker.

  • Metoder og verktøy for kvalitativ analyse av trender og sosial endring.

Praktisk informasjon
Kurset gir 15 studiepoeng og kan tas alene eller inngå i en Executive Master of Management (totalt 90 studiepoeng). Undervisningen foregår i Oslo med to fysiske samlinger over ett semester.

Relevante kurs