Studieløp

Strategisk kommunikasjon

Hvordan skaper du målbar verdi med kommunikasjon? I dette masterkurset lærer du å utvikle og lede kommunikasjonsstrategier – fra omdømmebygging og krisehåndtering til endringsprosesser og engasjement blant ansatte. Du får innsikt i teori og praksis, og et internasjonalt blikk med studietur til Berlin.

Les mer og søk her

Pris

Medlemspris

Partner

BI Executive

Type

Studieløp

Fagområde

  • Markedsføring og kommunikasjon

Læringsmål

Oppgradert

Varighet

1 år

Strategisk kommunikasjon gir deg kunnskapen og verktøyene du trenger for å planlegge, gjennomføre og evaluere effektive kommunikasjonskampanjer. Kurset kombinerer teori og praksis og gir deg et solid grunnlag for å forstå hvordan kommunikasjon kan skape verdi for både virksomheten og samfunnet. Du lærer hvordan du håndterer krevende situasjoner som endringer, omdømmekriser og intern motstand – og hvordan du engasjerer ansatte i strategiske prosesser.

Kurset passer for deg som:

  • er leder eller ønsker en lederrolle der kommunikasjon er sentralt

  • jobber med kommunikasjon, markedsføring eller organisasjonsutvikling

  • vil styrke din evne til å jobbe strategisk med komplekse kommunikasjonsutfordringer

Gjennomføring:
Kurset går over to semestre og består av fem samlinger i Oslo – én av dem er en internasjonal studietur til Berlin i samarbeid med Hertie School. Samlingene varer 4 dager, og foregår dagtid. Kurset gir 30 studiepoeng og kan inngå i en Executive Master of Management. Eksamen består av en prosjektoppgave (60 %) og en 72-timers individuell hjemmeeksamen (40 %). Undervisningen foregår norsk og engelsk. Econa-medlemmer får refundert 5 % av studieavgiften.

Relevante kurs