Strategisk Framsyn - Et verktøy for ledere og selskaper som vil bygge robusthet og konkurransefortrinn i usikre tider
Endring er ikke lenger unntaket – det er regelen. I en verden som akselererer og hvor endringstakten øker, sliter mange organisasjoner og ledere med å holde følge. Men hvordan kan du som leder skape robusthet i et landskap i stadig endring? Econa inviterer til et engelskspråklig seminar for ledere og ambisiøse ledertalenter som ønsker å styrke evnen til å navigere endring, bygge robusthet og få med seg teamet på reisen. I dette seminaret får du innblikk i strategisk fremsyn og designdrevne strategiverktøy, for å nettopp lede an.

Markedsføringsnettverket har gleden av å ønske velkommen to internasjonale eksperter, Rune Toldam og Jon Haukaas fra Manyone i Norge og Danmark. De vil gi innsikt i de viktigste byggesteinene innen strategisk framsyn – en akademisk disiplin som handler om å identifisere, forstå og ta informerte beslutninger basert på fremtidsscenarier, nyoppdagede signaler og trender.
Ved å integrere design, samskaping, prototyping og historiefortelling, vil dette seminaret gi deg en kraftfull og praktisk verktøykasse som kan tas direkte i bruk i ditt daglige arbeid.
Enten du utforsker nye muligheter gjennom innovasjon og eksperimentering eller ønsker å gjøre selskapets strategiprosesser mer inkluderende, hjelper denne verktøykassen organisasjoner med å tilpasse seg – og blomstre – i et miljø preget av kontinuerlig endring.
Verktøyene har blitt brukt med suksess av selskaper og ledere innen både privat og offentlig sektor – blant annet IKEA, Deutsche Telekom, Pepsi, Novo Nordisk, Statkraft, Helsedirektoratet, Finansforbundet og Aker Solutions.
Dette får du ut av seminaret:
- En introduksjon til strategisk framsyn – Hvorfor det er viktig for moderne ledelse, strategi- og endringsprosesser samt hvordan det kan brukes.
- Innsikt i use cases – Slik bruker ledende merkevarer i Norge og internasjonalt framsyn.
- AI-drevne verktøy for framsuyn – Hvordan kunstig intelligens hjelper oss å jobbe bedre og raskere.
Manyone er et globalt strategisk design-konsulentfirma som hjelper organisasjoner i Norge og internasjonalt med endring, strategi samt utforming av opplevelser, produkter og tjenester. Teamet for strategisk framsyn hos Manyone har vært markedsledende i en årrekke ved å kombinere framsynsmetodikk, designkompetanse og endringsledelse for å skape varig effekt.
Foredragsholdere:

Rune Toldam, Partner & Head of Futures Design in Manyone Denmark

Jon Haukaas - Partner & CEO i Manyone Norge