-
Grønnvasking på svartelisten
I årevis har bedrifter smykket seg med merkelapper som grønn, klimanøytral og ansvarlig. Fra 2026 blir flere av disse påstandene direkte forbudt i EU.
-
Fremtiden går ikke av moten
– Du kan ikke kommunisere deg ut av lav konkurransekraft, sier Paal Fure, CEO for Nord-Europa i Dentsu.
-
Å bygge over tid
Mellom hunder, historie, Lego og bøker er han professor og leder. Halvt svensk er han også, men det er ingenting halvveis ved Lars Erling Olsen.
-
Menneske og merkevare
Hvor går grensen mellom å være strategisk tydelig og å være seg selv?
-
Fra teori til praksis
En utdanning som ikke speiler arbeidslivet, vil heller ikke bygge opp fremtidens strateger.
-
Frykten for å mislykkes tar overhånd
Hun er redd for å bli avslørt i den nye lederrollen. Hvordan bygge opp troen på seg selv når jobben føles uforutsigbar og utfordringene står i kø?
-
Det ligger i lukten
Lukt påvirker prestasjon og vår oppfatning av hverandre, ofte uten at vi er klar over det selv.
-
Vink farvel til din lokale perle
Plutselig står halve byen i kø for pistasjboller og Vodka Mate. Men bak kampen om bord og boller skjuler det seg et større spørsmål: Hvem eier egentlig Oslos skjulte perler?