Aktivering av e-post-innlogging er midlertidig utilgjengelig Dersom du er et nytt medlem, kan du bruke Vipps i mellomtiden.
Artikler innenfor kategorien "Faget vårt"
  • Små og mellomstore bedrifter burde rapportere på bærekraft én gang, på ett sted og i ett format. Med EUs forenklede standard og Brønnøysund som datahub er muligheten her.

    02.12.25
  • Filosof Aksel Braanen Sterri regner seg frem til god moral mens han motarbeider sin største frykt: å være kjedelig.

    30.11.25
  • Er det greit å snylte på arbeidsplassen for å hjelpe flyktninger, eller å jobbe med våpenproduksjon? Etiske regler kan hjelpe oss med å gjøre det rette. Men kan de også være en hindring?

    28.11.25
  • Søkelyset på etiske retningslinjer må handle om å maksimere muligheten for å ta gode valg, ikke minimere risikoen for å ta feil.

    28.11.25
  • I Magma 5/2025 utforsker vi de vanskelige valgene som oppstår når personlig integritet møter økonomisk fristelse. Er vi villige til å gå på akkord med oss selv for penger – og hvor går i så fall den magiske grensen?

    28.11.25
  • Mellom hunder, historie, Lego og bøker er han professor og leder. Halvt svensk er han også, men det er ingenting halvveis ved Lars Erling Olsen.

    17.10.25
  • I årevis har bedrifter smykket seg med merkelapper som grønn, klimanøytral og ansvarlig. Fra 2026 blir flere av disse påstandene direkte forbudt i EU.

    17.10.25
  • Lukt påvirker prestasjon og vår oppfatning av hverandre, ofte uten at vi er klar over det selv.

    16.10.25
  • – Du kan ikke kommunisere deg ut av lav konkurransekraft, sier Paal Fure, CEO for Nord-Europa i Dentsu.

    16.10.25
  • Gjennom 1990-tallet gjorde Benetton stor suksess ved å ta kontroversielle standpunkt i samfunnsdebatten som del av markedsføringen. Kunne de gjort det samme i dag?

    15.10.25
  • Hvor går grensen mellom å være strategisk tydelig og å være seg selv?

    15.10.25
  • Hva skjer når merkevarer blir like personlige som menneskene bak dem? I møte med kunstig intelligens, algoritmer og et publikum som både forventer og straffer standpunkt, må markedsførere finne en ny balanse. For i jakten på oppmerksomhet er det lett å miste det som virkelig betyr noe: tillit, identitet – og hjertet.

    15.10.25
  • Karriereveier formes av strukturer, normer og sosial kapital. Å tro at styrer er et meritokratisk sluttpunkt, er både naivt og utdatert.

    06.08.25
  • Det finnes mange kompetente kvinner som kan styrke styrerommene i norske selskaper. De må bare letes etter og få en sjanse.

    06.08.25
  • USAs president har sørget for at arbeidet med inkludering og likeverd har slått sprekker i amerikansk næringsliv og akademia. Hvordan påvirkes norske studenter?

    05.08.25